Ownit uppdaterar sin logo och lanserar ny hemsida

Uppdaterad

ownit

Ownit lanserar ny logo och hemsida

Det är mycket som händer nu på Ownit och Stefan Nyberg, ansvarig på Ownit, berättar mer:

– När vi har tittat på vår befintliga logga internt har vi konstaterat att den inte hängt med i utvecklingen av bolaget. Då vi idag är Sveriges sjätte största bredbandsoperatör behöver vi till exempel inte orden "Broadband by" i loggan längre, säger Stefan Nyberg.

– Vi har ambitionen att vara enkla och tydliga mot våra användare och potentiella kunder. Därför har vi även gjort vår logo enkel och tydlig. Punkten efter Ownit är en förstärkning av det.

Ownit fick utmärkelsen Årets bredbandsoperatör och har Sveriges nöjdaste kunder för fem år i rad enligt Svenskt Kvalitetsindex. Under det senaste året har de även toppat hastighetsmätningar mot världens största gamingplattform, Steam, och de syns alltid i toppen på listan där Netflix presenterar de som levererar Netflix snabbast.

Ska bli enklare att uträtta fler ärenden själv

I samband med att Ownit lansera sin nya logga uppdaterar de även hemsidan där kunderna kan välja att uträtta fler ärenden själva, och som fungerar bättre för kunder som besöker hemsidan från mobiltelefon eller surfplatta.

– Med den nya hemsidan kommer våra kunder att kunna välja om de vill uträtta ärenden själva där, eller ringa vår kundtjänst varje dag året, Stefan Nyberg. Vi har ännu inte alla planerade funktioner klara så arbetet fortsätter – och kommer sannolikt aldrig sluta. Vi minskar dock inte våra ambitioner att vara tillgängliga på telefon – vi har haft faktiskt haft vår kundtjänst öppet varje dag sedan tio år tillbaka. Varje julafton, nyår och midsommar kan du få hjälp med allt vad vi normalt hjälper till med. Det tror jag vi är ensamma om, säger Stefan Nyberg.


ownit group